گاز آرگون در پنجره های حرارتی دوجداره

چاپ صفحه

گاز آرگون برای افزایش بازده انرژی و عملکرد کلی پنجره های حرارتی استفاده می شود. شیشه پنجره های حرارتی شامل دو جداره یا سه جداره می باشند. فضاهای جداره ها با آرگون یا گازهای دیگر پر می شوند تا انتقال گرما از طریق پنجره را کاهش دهند. گازهایی مانند آرگون به هوا ارجحیت دارند زیرا هوا حاوی رطوبت است که می تواند در داخل واحدهای شیشه ای متراکم شود و پنجره را کدر کند. هوا همچنین نسبت به گازهای پرکننده عایق کمتری دارد. آرگون گازی ارزان، غیر سمی، بی رنگ و بی بو است که به طور طبیعی وجود دارد و کمتر از 1 درصد جو زمین را تشکیل می دهد.

گاز آرگون

 

آیا می دانستید حفاظ استیل پنجره می تواند علاوه بر ایجاد امنیت در برابر سرقت، موجب جلوگیری از ضربه های احتمالی به شیشه پنجره گردد.

آرگون در مقابل گاز کریپتون
بیشتر پنجره های حرارتی با گاز آرگون یا کریپتون پر می شوند، اما برخی از آنها از ترکیبی از این گازها و یا نیتروژن یا اکسیژن عمل می کنند. تفاوت اصلی بین پنجره های آرگون و کریپتون در هزینه و بهره وری انرژی است. پنجره‌های پرشده از کریپتون دارای مقادیر U کمتر (کیفیت عایق بهتر) و گران‌تر از پنجره‌های پر از آرگون هستند. آرگون معمولا ارزش کلی بهتری را نشان می دهد، به خصوص در پنجره های دو جداره.
مانند گاز آرگون، کریپتون بی بو، بی رنگ و غیر سمی است. هیچکدام از گازها به دلیل نشت گاز خطری برای ساکنین ساختمان ندارند. تصمیم بین آرگون و کریپتون معمولا به هزینه طول عمر پنجره بستگی دارد، قیمت خرید و صرفه جویی در هزینه انرژی پنجره در طول عمر آن در نظر گرفته می شود.
چگونه از گاز آرگون برای صرفه جویی در انرژی استفاده می شود؟
گاز آرگون که به عنوان گاز نجیب نیز شناخته می شود، گازی غیر سمی است که هیچ خطری برای سلامتی ندارد. در حال حاضر متخصصان بیشتری از آن برای بهبود عملکرد حرارتی پنجره دو جداره استفاده می کنند. این گاز در حالی که عایق حرارتی بهتری را ارائه می دهد، در مقایسه با سایر عوامل عایق مانند کریپتون، ارزان تر است.
برای مؤثر بودن گاز آرگون، لازم است فضای بین دو شیشه شیشه با آن پر شود. به طور کلی، متخصصان، عامل عایق بین لعاب را از طریق روش تزریق معرفی می کنند. پس از تزریق، گاز آرگون اتلاف گرما را در طول زمستان کاهش می دهد در حالی که در فصول گرم، عامل عایق تابش خورشیدی ورودی به خانه را محدود می کند. به طور خلاصه، عایق کاری پنجره های خود با گاز آرگون به شما این امکان را می دهد که در تمام فصول لذت ببرید.

 

 

مزایای گاز آرگون 
تقریبا در تمام پنجره‌های حرارتی امروزه از نوعی پرکننده گاز استفاده می‌شود، بنابراین مزایای آرگون برای اکثر پنجره‌های حرارتی جدید مشابه است.
 گاز آرگون عملکرد عایق خوبی دارد. متخصصان نجاری معمولا از آن برای عایق کاری پنجره دو جداره استفاده می کنند.
عایق صدا را افزایش می دهد.
احتمال تراکم و یخ زدگی را کاهش می دهد.
قابل استفاده در تمامی اقلیم ها.
برای عملکرد بهینه پنجره می توان آن را با پوشش های کم E ترکیب کرد.
موجود در اندازه و سبک پنجره های مسکونی و تجاری.
محیط زیست را آلوده نمی کند.
به طور قابل توجهی به هزینه پنجره اضافه نمی کند، اما به دستیابی به صرفه جویی قابل توجه در طولانی مدت در هزینه انرژی کمک می کند.
معایب گاز آرگون 
تنها ایراد گاز آرگون در مقابل انواع دیگر پر کردن گاز این است که آرگون کم مصرف ترین گاز موجود نیست. به طور کلی، پنجره های حرارتی دارای برخی اشکالات است که عبارتند از:
پر شدن گاز آرگون منبسط یا منقبض نمی شود. با این حال، شیشه این کار را می کند، و در نهایت می تواند مهر و موم های حاوی گاز بین شیشه ها را از بین ببرد.
گازهای پر شده از پنجره نشت می کنند حتی زمانی که مهر و موم ها دست نخورده باشند.
اگر درزگیر پنجره حتی یک شکاف کوچک در خود داشته باشد، گاز آرگون خارج شده و با هوای مرطوب جایگزین می شود. هنگامی که پنجره مقدار قابل توجهی از گاز را از دست می دهد، تراکم در داخل پنجره ایجاد می شود که نشان می دهد مهر و موم شکسته شده است.

آیا استفاده از درب ضد حریق برای ایمنی ساختمان اجباری است؟

سخن پایانی
قبل از تزریق آرگون به پنجره دوجداره، باید بررسی شود که آیا از قبل آن را دارد یا خیر. در صورت نداشتن هیچ، باید به فکر بازسازی آنها با عایق آرگون بود.

 
 گاز آرگون در پنجره های حرارتی دوجداره

تاریخ درج: 1401.07.19

294

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook