تعویض شیشه پنجره های قدیمی

چاپ صفحه

 تعویض شیشه پنجره های قدیمی
پنجره های قدیمی در مقایسه با مدل های مدرن معایب متعددی دارند. به ویژه از نظر عایق حرارتی و صوتی، آنها نمی توانند با جدیدترین پنجره ها رقابت کنند. این همچنین منجر به هزینه های انرژی به میزان قابل توجهی برای پنجره های قدیمی می شود. به منظور بهبود این خواص، منطقی است که یک بازسازی یا جایگزینی کامل را در نظر بگیرید. مدل های جدید علاوه بر بهبود عایق حرارتی و صوتی، محافظت بسیار بهتری در برابر سارقان ارائه می دهند. امکانات زیادی برای این کار وجود دارد: یا پنجره ها را به طور کامل تعویض می کنید یا بازسازی می کنید که در این صورت فقط درزگیرها و شیشه های روبرو یا شیشه ها تعویض می شوند. علاوه بر هزینه های مختلف، قدمت پنجره ها و همچنین نوع و وضعیت ساختمان را نیز باید در نظر گرفت.

 

 

 تعویض شیشه پنجره های قدیمیروش های تعویض پنجره های قدیمی
تعویض آب بند و شیشه های روبرو
در مقایسه با تعویض کامل یا تغییر شیشه، این روش بازسازی پنجره بسیار ارزان است. تنها در صورتی می توان آن را در نظر گرفت که ساختار ساختمان و قاب پنجره ها همچنان در شرایط خوبی باشند. بسته به ویژگی های پنجره ای که باید بهبود یابد، می توان مواد واشر مختلفی را نصب کرد. مواد و فرآیندهای مختلفی برای عایق حرارتی بهتر، عایق صوتی بهینه یا محافظت در برابر رطوبت استفاده می شود. به عنوان مثال، برای پنجره های چوبی قدیمی بدون اتصال، این می تواند به عنوان یک نوار در قاب ادغام شود. علاوه بر مواد مختلف واشر، امکان نصب شیشه های اضافی یا رو به رو نیز وجود دارد که باعث افزایش عایق حرارتی پنجره می شود.
تعویض لعاب
در صورتی که چارچوب پنجره همچنان در شرایط خوبی باشد، می توان برای بهبود عایق حرارتی پنجره، تعویض شیشه را در نظر گرفت. اگر قاب باید به دلایل زیبایی شناختی یا در مورد ساختمان هایی که به عنوان میراث ملی طبقه بندی شده اند حفظ شود، این امر بسیار عاقلانه است. علاوه بر شیشه های چند جداره مدرن، نصب شیشه های روکش دار نیز امکان پذیر است. با این حال، مقدار U آنها به طور کلی کمتر از شیشه معمولی است. علاوه بر این، هنگام بازسازی پنجره های یک اتاق با شومینه باز، مهم است که قبل از کار ساخت و ساز با یک دودکش کن مشورت کنید. تغییر در عایق پنجره نیز باعث تغییر هوای خارج می شود که می تواند بر عملکرد اجاق گاز تأثیر منفی بگذارد.
تعویض پنجره به صورت کامل
گران ترین راه حل، اما همچنین بهترین راه حل در زمینه بازسازی، تعویض کامل پنجره ها است. در بلندمدت، این اقدام حتی می‌تواند سودمند باشد، زیرا صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی تأثیر آشکاری بر کیف پول دارد. پنجره های جدید با کیفیت بالا باعث افزایش حفاظت در برابر سرقت، عایق صوتی و حرارتی می شود و همچنین راحتی بهتری را در خانه شما فراهم می کند. علاوه بر این، امکان بزرگ‌نمایی پنجره‌ها نیز وجود دارد تا نور بیشتری وارد چهار دیوار شما شود.

 

یکی از مهم ترین خصوصیاتی که پارتیشن شیشه ای دارد امکان هماهنگ سازی آن با هر نوع طراحی دکوراسیونی که در نظر دارید است.

 

روش های تعویض پنجره های قدیمی

در بازسازی پنجره چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟
علاوه بر روش های مختلف بازسازی، عوامل مهم دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، برای یک قاب جدید، باید متریال مناسب را انتخاب کنید. مدل‌های PVC عموما نه تنها ارزان‌تر از قاب‌های چوبی یا آلومینیومی مشابه هستند، بلکه نگهداری آسان‌تری نیز دارند. علاوه بر این، امکان سفارشی سازی رنگ و در نتیجه تطبیق قاب پنجره ها با نما یا دکوراسیون داخلی وجود دارد. همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید شیشه دوجداره یا سه جداره نصب کنید. باید قبل از تعویض آنها از جزئیات دیگر مانند دستگاه های بازکننده مختلف یا اندازه های پنجره مطلع شوید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. در هر صورت عاقلانه است که در بازسازی پنجره ها از قبل با یک متخصص مشورت کنید. در صورت نیاز به مشورت می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده با متخصصان ما در ارتباط باشید.

 

یکی از مزایای درب اتوماتیک شیشه ای جلوگیری از اتلاف انرژی است.

نصب پنجره های مدرن
نصب پنجره های مدرن می تواند به طور قابل توجهی محافظت در برابر سرقت منزل را بهبود بخشد. بهینه سازی قفل کار را برای دزد احتمالی سخت تر می کند. علاوه بر این امکان قفل کردن پنجره ها با کلید یا نصب شیشه سکوریت نیز وجود دارد. مورد دومی از شکستن پنجره جلوگیری می کند و از رسیدن دزد به داخل برای باز کردن پنجره جلوگیری می کند. عایق صدا نیز مهم است. در مراکز شهر یا نزدیک به مناطق ترافیکی، عایق صدا نقش اصلی را ایفا می کند. به لطف شیشه های چندگانه مدرن، می توان آن را به طور قابل توجهی در مقایسه با پنجره های قدیمی بهبود بخشید. در محیط‌های مخصوصا پر سر و صدا، می‌توان از شیشه‌های مخصوص جاذب صدا نیز برای ایجاد عایق بهتر پنجره در برابر صدای بیرون استفاده کرد.

آیا استفاده از درب ضد حریق برای ایمنی ساختمان اجباری است؟

 

سخن پایانی
امیدوارم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید با متخصصان ما در ارتباط باشید.

 
 تعویض شیشه پنجره های قدیمی

تاریخ درج: 1401.07.23

335

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook