پنجره های دوجداره هوشمند

چاپ صفحه

 پنجره ها بخش مهمی از طراحی ساختمان هستند، اما پر انرژی ترین بخش نیز هستند. به دلیل سهولت انتقال گرما از طریق شیشه، پنجره ها تاثیر بسزایی در هزینه های گرمایش و سرمایش ساختمان دارند. در این مقاله می خواهم به بررسی پنجره های دو جداره هوشمند بپردازم. تا انتهای این مقاله با من همراه باشید تا بتوانید بهترین پنجره را انتخاب کنید.
اندازه پنجره های دو جداره 
معماران خانه معمولا اندازه پنجره ها را بر اساس اندازه اتاق ها انتخاب می کنند، به طوری که اندازه آنها مطابق با قوانین قابل اجرا باشد و همچنین سطح مناسبی از نور طبیعی را فراهم کند. روند غالب فعلی، انتخاب فضاهای شیشه دار بزرگ، به ویژه در قالب پنجره های بزرگ کشویی همراه با قاب های ثابت است. این ترکیب طراحی استثنایی را تضمین می کند و مکانی روشن و راحت را تضمین می کند، ایده آل برای گذراندن وقت با خانواده است.


اندازه پنجره های دو جداره

یکی از مزایای درب اتوماتیک شیشه ای جلوگیری از اتلاف انرژی است.

با نصب پنجره های دوجداره هوشمند تقریبا 45٪ انرژی کمتر مصرف می شود.
تابش به توانایی یک سطح برای جذب و سپس انتشار تشعشعات حرارتی اشاره دارد. بنابراین، هر چه تابش بیشتر باشد، گرمای بیشتری فرار می کند. مواد با ضریب انتشار بین 0 و 1 مشخص می شوند. اجسام غیر فلزی و غیر شفاف، مانند پنجره ها، عموما دارای تابش بالایی هستند. شیشه استاندارد دارای ضریب انتشار حدود 0.84 است.
پنجره های کم تابش که امروزه وجود دارند دارای تابش 0.04 هستند. به عبارت دیگر، آنها تنها 4 درصد از گرمای دریافتی خود را خارج می کنند. یک مزیت خوب در زمستان هستند. برای دستیابی به این نتیجه، سازندگان یک لایه نازک از اکسید فلز نامرئی را بر روی سطح داخلی پنجره می‌گذارند. این تکنیک میزان نور مادون قرمز ورودی و خروجی از ساختمان را کاهش می دهد. بنابراین منجر به مصرف کمتر گرمایش و تهویه مطبوع می شود.
اما نقطه ضعف این فناوری این است که نور مرئی کمتری را نیز منتقل می کند. با این حال، این جزء اصلی نور خورشید کمک زیادی به گرمایش ساختمان ها می کند. علاوه بر این، برخی از پزشکان به این پنجره‌های کم انتشار اشاره می‌کنند که معتقدند این پنجره‌ها به افسردگی فصلی کمک می‌کنند. در مقایسه با پنجره های سنتی، این فناوری مصرف انرژی گرمایش و تهویه مطبوع ساختمان ها را نزدیک به 45 درصد کاهش می دهد.
اما این پنجره نه تنها در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. همچنین هزینه تولید آن کمتر است. در مقایسه با روش استفاده از رسوب فلزی، تزریق مایع بین دو صفحه شیشه ای و این کار به روشی یکنواخت بسیار آسان است. بنابراین می توان این نوع پنجره را در هر شکل و اندازه ای ایجاد کرد.

 

پنجره های دارای شیشه بزرگ

 

یکی از مهم ترین خصوصیاتی که پارتیشن شیشه ای دارد، امکان هماهنگ سازی آن با هر نوع طراحی دکوراسیونی که در نظر دارید است. 

پنجره های دارای شیشه بزرگ
اولین مزیت پنجره های شیشه ای بزرگ، این است که مقدار زیادی نور طبیعی از پنجره های بزرگ وارد می شود. علاوه بر راحتی و رفاه، فضای داخلی با نور مناسب، زیبایی بیشتری نیز دارد. اتاق را بزرگتر می کند، فضای بیشتری دارد و دنج تر است. فضاهای شیشه های بزرگ، به ویژه آنهایی که به صورت پنجره های کشویی هستند، فضای داخلی خانه را با فضای بیرونی مرتبط می کند و در نتیجه امتداد طبیعی خانه را ایجاد می کند و صاحبان و مهمانان را به گذراندن وقت در تراس دعوت می کند. اما مزایای پنجره های بزرگ به همین جا ختم نمی شود! مزیت دیگری که با نور بهتر همراه است، توانایی گرم کردن اتاق ها با انرژی خورشیدی در روزهای سردتر است. به منظور استفاده حداکثری از انرژی خورشیدی برای گرم کردن هوای خانه، پنجره‌ها باید در ضلع جنوبی قرار بگیرند که بیشترین و قوی‌ترین نور خورشید را می‌تابد. 
اما برخی از صاحب خانه ها که می خواهند پنجره های بزرگ را برای خانه خود انتخاب کنند نگران امنیت و ناظران ناخوانده هستند. با این حال، راه حلی نیز برای این مشکلات وجود دارد. شیشه های هوشمند مات  وجود دارد که حریم خصوصی شما را تضمین می کند. پس دیگر نیاز به نگرانی نیست. شیشه های هوشمند امروزه در مدل ها، اشکال و رنگ های مختلفی وجود دارد که شما می توانید پنجره های دوجداره خود را به آن مجهز کنید و امنیت و راحتی اعضای خانواده خود را تضمین کنید.
مزایای پنجره های دوجداره هوشمند
برنامه‌ریزی گرمایش از راه دور باعث می‌شود که در تمام طول روز بی‌رویه آن را روشن نگذارید و درست قبل از بازگشت به خانه آن را روشن کنید. این به شما این امکان را می دهد که صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی داشته باشید و صورتحساب خود را کاهش دهید. همچنین نصب افزایش امنیت داخل خانه (تشخیص حریق، نشت، نفوذ و غیره) می شود. 

آیا می دانستید از کرکره برقی شفاف می توان به عنوان پارتیشن متحرک نیز استفاده کرد؟

سخن پایانی
پنجره های دوجداره هوشمند، یکی از محبوب ترین پنجره هایی است که شما می توانید برای خرید از طریق همین سایت اقدام نمایید.

 
پنجره های دوجداره هوشمند

تاریخ درج: 1401.08.04

348

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook