پنجره های دو جداره کشویی

چاپ صفحه

 

پنجره کشویی نوعی پنجره است که از مجموعه بزرگ خود، پنجره خلیج الهام گرفته است. در ابعاد کوچکتر، امکان تعویض سودمند پنجره های پنجره ای را با ارائه نوعی بازشو که دارای مزایای زیادی است، می دهد. این پنجره ها به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند، اما در سال های اخیر بیشتر دیده ایم که در ساخت و سازهای جدید یا بازسازی بیشتر ظاهر می شوند. پنجره کشویی یک سازه شیشه ای است که مزایا و معایبی دارد. بدون توجه به نوع اتاق، اغلب در خانه ها نصب می شود. با این نوع پنجره ها می توان تهویه آشپزخانه، حمام یا اتاق خواب را بسیار آسان کرد. 

مزایای پنجره کشویی

مزایای پنجره کشویی
پنجره های دو جداره، عایق صوتی بسیار خوبی را ارائه می دهد که به ویژه اگر در منطقه ای با آلودگی صوتی زندگی می کنید مهم است مانند جاده های نزدیک، فرودگاه، مرکز شهر. لعاب البته تاثیر بسیار زیادی بر خواص عایق بودن پنجره خواهد داشت. برای داشتن یک عایق صوتی مناسب، توصیه می شود حداقل از شیشه دو جداره استفاده کنید. اگر می خواهید بر محافظت از سر و صدا از بیرون تأکید کنید، بهتر است پنجره را با شیشه های دو جداره تجهیز کنید. ضخامت قسمت بیرونی آن بیشتر از قسمت داخلی است. پنجره کشویی از نظر عایق حرارتی نیز مفید است. از ورود سرما، هوا و رطوبت جلوگیری می کند. این نشان دهنده یک مزیت از نظر راحتی است، به خصوص اگر در منطقه ای با زمستان های سخت زندگی می کنید. علاوه بر این، نصب سازه های لعابدار با ویژگی های عایق خوب می تواند تحت شرایط خاصی واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی باشد. لازم به ذکر است که می توانید شیشه های امنیتی را روی یک پنجره کشویی نیز نصب کنید، به عنوان مثال یک شیشه چند لایه ضد سرقت که از یک طرف امکان جلوگیری از نفوذ سارقان را فراهم می کند.
از طرف دیگر، برای جلوگیری از خطر آسیب در صورت شکستن شیشه گزینه عالی محسوب می شود. این باعث صرفه جویی در فضا می شود زیرا در حالی که در قاب خود باقی می ماند باز می شود، که در مورد پنجره کلاسیک که به فضایی برای چرخاندن پنجره در هنگام باز کردن نیاز دارد، صدق نمی کند. 
پنجره کشویی فضای شما را ذخیره می کند. برگ های یک پنجره کشویی به طرفین حرکت می کنند تا باز یا بسته شوند. این سیستم بازشو به فضای زندگی شما تجاوز نمی کند. اگر اتاق نشیمن شما تنگ است یا اگر پنجره در یک اتاق باریک مانند حمام یا آشپزخانه نصب شده باشد، یک راه حل ایده آل است.
به لطف سطح لعاب بزرگ خود، پنجره کشویی ویژگی خاصی را ارائه می دهد که نور طبیعی ساطع شده از خورشید را وارد می کند و نوری غیرقابل مقایسه با نورهای مصنوعی ارائه می دهد. با این نصب از روزهای آفتابی نهایت استفاده را خواهید برد و در قبض برق خود صرفه جویی خواهید کرد.
پنجره کشویی زمانی که مجهز به یک سیستم قفل مناسب مانند بسته شدن چند نقطه ای، مسدود شدن ناحیه جریان برگشتی یا لعاب با امنیت بالا باشد، امنیت بالایی را ارائه می دهد.

حفاظ استیل پنجره می تواند علاوه بر ایجاد امنیت در برابر سرقت، موجب جلوگیری از ضربه های احتمالی به شیشه پنجره گردد.

مزایا، پنجره کشویی

یکی از مزایای درب اتوماتیک شیشه ای جلوگیری از اتلاف انرژی است.

 

معایب پنجره کشویی
با وجود داشتن مزایا، پنجره کشویی معایبی نیز دارد:
از نظر تمیز کردن، تمیز کردن یک پنجره کشویی در تمام زوایای آن، به ویژه دشوار است
در سطح شکاف هایی که برای مکانیسم استفاده می شود. دسترسی به این شیارها بسیار دشوار است، در حالی که آنها به راحتی کثیف می شوند.
اگرچه پنجره های کشویی عموما خواص عایق خوبی دارند، اما همه آنها اینطور نیستند. در واقع توجه به مدل های سطح ابتدایی که سطح عایق پایینی را ارائه می دهند ضروری است. یک بار دیگر لازم است قبل از تصمیم گیری در مورد خرید محصول با یک متخصص استعلام بگیرید.
در حالی که درست است که پنجره کشویی مقاومت بسیار خوبی در برابر سرما، هوا و رطوبت دارد، اما در یک باد شدید ممکن است از کار بیفتد. بنابراین، برای افرادی که در کنار دریا زندگی می کنند، بهتر است پنجره ای با کیفیت بهتر را انتخاب کنند.

 

آیا استفاده از درب ضد حریق برای ایمنی ساختمان اجباری است؟

سخن پایانی
پنجره های کشویی انواع مختلفی دارند. هنگامی که پنجره ای را برای نصب انتخاب می کنید، مهم است که با یک صنعتگر مورد اعتماد مشورت کنید که می تواند با توجه به نیاز شما و پیکربندی خانه شما را راهنمایی کند.

 
پنجره های دو جداره کشویی

تاریخ درج: 1401.08.05

120

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook