پنجره های ثابت دو جداره، مزایا و معایب آنها چیست؟

چاپ صفحه

پنجره ثابت، پنجره ای است که باز نمی شود. این نوع قاب روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. این تا حد زیادی با مد ارائه سطوح شیشه ای بزرگ در ساختمان ها، امکان نورپردازی بهتر فضای داخلی، تأکید بر ویژگی مدرن ساختمان، بزرگنمایی بصری اتاق ها و به دست آوردن جلوه جالبی از باز بودن در فضای تراس یا فضای تراس تعریف می شود. پنجره های ثابت اغلب برای تکمیل مناطق بزرگ انتخاب می شوند تا نور بیشتری را به فضای داخلی وارد کنند. اغلب این مجموعه شامل پنجره های باز سنتی نیز می شود. در اینجا به مزایا و معایب اصلی این نوع پنجره می پردازم.
ویژگی پنجره های ثابت دو جداره
لعاب پنجره های ثابت مانند پنجره های سنتی در قاب تعبیه می شود با این تفاوت که این پنجره ها فاقد سخت افزار و دستگیره هستند. در نگاه اول بسیار شبیه پنجره هایی هستند که باز می شوند. لعاب به طور مستقیم در قاب نصب می شود. این نوع از پنجره های ثابت از محبوبیت بیشتری برخوردار است. آنها به دست آوردن یک جلوه پانوراما را ممکن می کنند، آنها به خوبی خود را به عنوان ویترین مغازه ها یا ایجاد فضاهای لعابدار بزرگ در خانه ثابت می کنند. پنجره های دارای لعاب در قاب نسبت به پنجره هایی که لعاب در قاب ثابت نصب شده اند هواگیری بیشتری دارند. البته لازم به ذکر است که سطح عایق حرارتی ارائه شده توسط یک پنجره (چه ثابت یا غیر ثابت) از جمله به لعاب مورد استفاده، تکنولوژی تولید و دقت و توجهی که فرد به وسیله آن انجام می دهد بستگی دارد.

 

ویژگی پنجره های ثابت دو جدارهمزایای پنجره های ثابت
محبوبیت روزافزون پنجره های ثابت با مزایای فراوان آنها توضیح داده می شود. پنجره‌های ثابت ارزان‌تر هستند. برای افرادی که رویای داشتن پنجره‌های بزرگ یا پنجره‌های زیاد را در سر می‌برند، مناسب می باشد. 
آنها همچنین به دستیابی به یک جلوه پانوراما کمک می کنند، زیرا هنگام تلاش برای بدست آوردن یک منطقه لعاب بزرگ از پنجره های قابل اجرا، باید آنها را به مناطق کوچکتر تقسیم کرد، در حالی که این کار با پنجره های ثابت ضروری نیست. هنگام انتخاب پنجره های ثابت، از نظر شکل نیز امکانات بیشتری دارید - فناوری های مدرن امکان ساخت پنجره هایی با اشکال بسیار متفاوت را فراهم می کند.
برای باز شدن کامل برگ (چه در داخل خانه و چه مثلا در تراس) نیازی به تهیه فضایی نیست. در برخی موارد، پنجره های ثابت به دلایل عملکردی یک انتخاب عالی هستند. علاوه بر این، پنجره های ثابت به عناصر خاصی که در پنجره های سنتی در معرض سایش طبیعی هستند، مانند، برای مثال، سخت افزار، مجهز نیستند. به همین دلیل، آنها به اندازه پنجره های سنتی به تعمیر و نگهداری نیاز ندارند و هیچ مشکلی در آب بندی که به عنوان مثال در اثر تخریب سخت افزار ایجاد می شود، وجود ندارد.
شیشه‌های این نوع پنجره‌ها اغلب امن‌تر در نظر گرفته می‌شوند و سارقان شکستن چنین مانعی را بسیار دشوارتر از پنجره‌های معمولی می‌دانند.
معایب پنجره های ثابت دو جداره
با این حال، پنجره های ثابت دارای چند اشکال عمده هستند. اولا اجازه تهویه اتاق را نمی دهند. این باعث می شود فقط پنجره های ثابت در یک اتاق نصب شود که این امر بسیار نادر است. بیشتر اوقات، آنها مکمل پنجره هایی هستند که می توانند باز شوند یا حداقل تا حدی باز شوند. نگهداری از پنجره های ثابت بسیار آسان است، اما باید به خاطر داشت که برای شستن آنها باید از هر دو طرف دسترسی داشته باشید به همین دلیل، اگر نمی خواهید از نردبان استفاده کنید یا با تیم متخصص تماس بگیرید، بهتر است آنها را فقط در طبقه همکف یا بالکن نصب کنید.

حفاظ استیل پنجره می تواند علاوه بر ایجاد امنیت در برابر سرقت، موجب جلوگیری از ضربه های احتمالی به شیشه پنجره گردد.

 

 

مزایای پنجره های ثابت

 

 

آیا می دانستید از کرکره برقی شفاف می توان به عنوان پارتیشن متحرک نیز استفاده کرد؟

 

در چه مواردی نصب پنجره ثابت توصیه می شود؟
پنجره های ثابت قبلا در گاراژها و زیرزمین ها نصب می شد در این موارد، پنجره‌های ثابت راه‌حل خوبی باقی می‌مانند. آن‌ها به روشن‌تر شدن بهتر اتاق‌هایی که نیازی به تهویه ندارند کمک می‌کنند (بدون نیاز به نصب پنجره باز شونده، که گران‌تر خواهد بود). آنها همچنین برای اتاق زیر شیروانی که اغلب به دلیل سقف های شیب دار، نصب تعداد زیادی پنجره برای روشنایی مناسب کل فضا، قرار دادن آنها در مکان های غیر معمول (مثلا بسیار نزدیک به کف) ضروری است، مناسب هستند. سعی کنید پنجره هایی با اشکال غیر معمول را انتخاب کنید. پنجره های ثابت دسترسی کافی به نور روز را با هزینه کمتر و نصب لعاب در جایی که مونتاژ یک پنجره بازشو استاندارد می تواند دشوارتر باشد (مثلا به دلیل کمبود فضای نزدیک زمین برای باز کردن برگ) ممکن می سازد. آنها اغلب به عنوان نورگیر استفاده می شوند.
آنها همچنین به طور فزاینده ای در اداره ها محبوب هستند. در ساختمان های اداری مدرن، اغلب نماهای کاملا شیشه ای دیده می شود. چنین راه حلی به اطمینان از دسترسی کارمندان به نور روز و بزرگنمایی نوری دفاتر کمک می کند.

آیا استفاده از درب ضد حریق برای ایمنی ساختمان اجباری است؟

سخن پایانی
پنجره‌های ثابت یک انتخاب طبیعی در ساختمان‌هایی هستند که برای عموم و مشاغل باز هستند، به‌ویژه در مغازه‌هایی که می‌توان اجناس یا تبلیغات را در ویترین‌ها به نمایش گذاشت.

 
  پنجره های ثابت دو جداره، مزایا و معایب آنها چیست؟

تاریخ درج: 1401.08.05

94

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook