پارتیشن های مدولار؛ همه کاره برای دفاتر و خانه

چاپ صفحه

زمانی که نیاز به فضای متفاوت در سطح یک طبقه وجود دارد، فکر کردن به جداکننده های اتاق همیشه مفید است. تاثیر ساخت و ساز بر ساختمان بیش از هر چیز به مصالح و ساخت و ساز بستگی دارد. در این مقاله می خواهم به معرفی پارتیشن های مدولار و کاربرد آنها بپردازم. با من همراه باشید تا انتهای مقاله.
معرفی پارتیشن های مدولار
پارتیشن متحرک 
پارتیشن‌های متحرک به خاطر انعطاف‌پذیری‌شان، به شما این امکان را می‌دهند که دائما طراحی های جدیدی ایجاد کنید. زمانی مناسب هستند که ایجاد مناطق جداگانه در یک اتاق بزرگ‌تر در کوتاه‌مدت امکان پذیر باشند. به عنوان مثال، اگر نیاز به ایجاد حریم خصوصی بیشتر برای یک گروه کاری وجود داشته باشد، پارتیشن های متحرک را می توان به سرعت نصب و بدون نیاز به تغییرات عمده حذف کرد. پارتیشن های متحرک نیز ارزان هستند. با این حال، بسته به مواد، طراحی و سازنده، قیمت ها می تواند بسیار متفاوت باشد. پارتیشن به سرعت مونتاژ می شود. با آویزان کردن آنها با گیره ثابت می شوند. عناصر لعاب جامد و مات را می توان با توجه به سلیقه ترکیب کرد.

پارتیشن متحرک

 

 

یکی از مزایای درب اتوماتیک شیشه ای جلوگیری از اتلاف انرژی است.

پارتیشن  آکوستیک
پارتیشن های آکوستیک با جذب امواج صوتی در برابر نویزهای مزاحم محافظت می کنند. پارتیشن های آکوستیک راه حل ایده آلی برای محیط های اداری پر سر و صدا هستند، زیرا انتشار صدای مستقیم را کاهش می دهند. در عین حال، آنها به عنوان تقسیم کننده فضا کاربرد زیادی دارند. به لطف کاهش نویز پس زمینه، بهره وری در محل کار می تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد. پارتیشن های آکوستیک در رنگ های استاندارد مانند سفید یا خاکستری موجود هستند اما می توان آنها را در رنگ های دلخواه نیز چاپ کرد.
مزایای پارتیشن آکوستیک
 این پارتیشن ها راهی موثر و سریع برای ایجاد فضای کاری بهتر هستند. البته در محیط های مسکونی نیز مورد استقبال قرار می گیرند زیرا امکانات بی شماری برای چیدمان فضا ارائه می دهند.
معایب آکوستیک
با توجه به امکانات عایق صوتی خوب آن، آنها گران تر از راه حل های پارتیشن دیگر هستند. با این حال، اغلب تا حدودی جنبه اداری دارند و خیلی راحت نیستند.

یکی از مهم ترین خصوصیاتی که پارتیشن شیشه ای دارد، امکان هماهنگ سازی آن با هر نوع طراحی دکوراسیونی که در نظر دارید است.

 

پارتیشن آکوستیک 
پارتیشن های چوبی
پارتیشن های چوبی نیز مدولار هستند و به شما اجازه می دهند فضاهای انعطاف پذیر و شخصی سازی شده ایجاد کنید. چوب یک ماده طبیعی است که فضایی سالم و راحت ایجاد می کند. پارتیشن های چوبی را می توان با مواد مختلف ترکیب کرد. پانل های تخته فیبر (پانل های ام دی اف)، نئوپان با روکش ملامینه مورد نیاز است. در اینجا بسته به عایق صوتی مورد نظر از انواع چوب پارتیشن استفاده می شود.
مزایای پارتیشن چوبی
تمام انواع پارتیشن چوبی را می توان در طرح های مختلف و با درب هایی با ضخامت های مختلف ساخت. درب های قاب شیشه ای نیز امکان پذیر است. پارتیشن های چوبی مدولار محیط کاری دلپذیری را ایجاد می کنند و آزادی طراحی زیادی را به طراحان داخلی ارائه می دهند. از آنجایی که آنها با استفاده از یک سیستم پلاگین ساخته می شوند، تغییرات بعدی مشکلی ندارند و دیگر نیازی به سوراخ کردن و پیچ کردن نیست.
معایب پارتیشن چوبی
 هزینه ساخت پارتیشن از عناصر چوبی جامد نسبتا زیاد است. این کار نجاری است که نیاز به مهارت دستی دارد.
پارتیشن شیشه ای
پارتیشن شیشه ای یک پارتیشن بسیار شیک است که به اتاق ها ظاهری بسیار مدرن و باز می دهد. پارتیشن شیشه ای به صورت ثابت نصب شده و بسیار کاربردی است. برای فضاهای اداری بزرگ که در آن نور طبیعی اغلب در قسمت داخلی وجود ندارد، مناسب است. پارتیشن شیشه ای این شکاف را پر می کند. این امکان به دست آوردن فضاهای غرق در نور را فراهم می کند در حالی که حریم خصوصی کافی را ارائه می دهد. درها را نیز می توان بدون مشکل یکپارچه کرد. برای جلوگیری از حوادث، همیشه از شیشه های ایمنی چند لایه استفاده می شود، که به عنوان مثال، پارتیشن های شیشه ای را تا حدودی گران تر از راه حل های ساخت خشک می کند.
مزایای پارتیشن شیشه ای
 پارتیشن های شیشه ای به نور اجازه عبور عالی می دهند و بسیار مدرن به نظر می رسند. آنها می توانند بدون احساس تنگی به اتاق ها ظاهری کاملا جدید ببخشند.

معایب پارتیشن شیشه ای
 نور زیاد نیز می تواند یک نقطه ضعف باشد، زیرا پارتیشن شیشه ای برای عبور دادن آن مناسب نیست. شیشه نیز باید بیشتر از سایر مواد تمیز شود.

آیا می دانستید از کرکره برقی شفاف می توان به عنوان پارتیشن متحرک نیز استفاده کرد؟

سخن پایانی
اگر در مورد خدمات ما سوالی دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده با ما در تماس باشید. ما مشتاقانه منتظر نظرات شما هستیم.

  
پارتیشن های مدولار؛ همه کاره برای دفاتر و خانه

تاریخ درج: 1401.08.04

109

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook