بررسی تفاوت ها و شباهت های شیشه سکوریت و لمینت

چاپ صفحه

امروزه اشتباه گرفتن شیشه سکوریت و شیشه لمینت رایج است. هر کدام از این شیشه ها ویژگی ها . کاربردهای خاص خود را دارند. در این مقاله می خواهم شما را با تفاوت و شباهت های بین شیشه های سکوریت و لمینت آشنا کنم. تا انتهای این مقاله با من همراه باشید تا بهتر بتوانید هنگام خرید، این دو شیشه را از هم تشخیص دهید و انتخاب درستی داشته باشید.
شیشه لمینت چیست؟
شیشه لمینت از ورقه های شیشه ای تشکیل شده است که توسط یک فیلم چسب شفاف با مقاومت بسیار بالا به یکدیگر ثابت شده اند. مشخصات و ضخامت آن با یک نماد استاندارد شده است. امنیت در راس نگرانی اکثریت قریب به اتفاق مشتریان قرار دارد. دو سطح عمده از نظر مقاومت شیشه لمینت متمایز است. اولین مورد برای پوشش اعمال خرابکارانه، مانند پرتاب سنگ یا اشیاء دیگر در نظر گرفته شده است. دومی توانایی لعاب در به تاخیر انداختن شکستن را تعریف می کند.

هنگامی که از درب های شیشه ای در ساختمان خود استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که این متریال به هر میزان هم که از جنس خوبی تولید شده باشد، اما در برابر استیل ایمنی بسیار پایین تری دارد، به همین منظور باید از حفاظ استیل درب های شیشه ای استفاده کرد.

شیشه سکوریت چیست؟
شیشه سکوریت در ابتدا برای صنعت خودرو در نظر گرفته شده بود و اکنون برای انواع شیشه ها، از سرپناه اتوبوس گرفته تا زیر کاپوت، از صفحه دوش گرفته تا درهای شیشه ای مناسب است. این شیشه بسیار مقاوم است، طراحی آن مبتنی بر گرمایش حرارتی شیشه است که به آن اجازه می دهد در صورت شکستگی، به قطعات کوچک متعددی که خیلی تیز نیستند تجزیه شود.
مونتاژ و طراحی آن به آن اجازه می دهد تا بدون آسیب سنباده، سوراخ و بریدگی بریده شود و امکانات نصب و انطباق با پروژه های مختلف زندگی را چندین برابر کند. ضخامت آن از 4 میلی متر تا 19 میلی متر متغیر است و در برابر تنش های مکانیکی مانند ضربه، خمش یا اختلاف حرارتی قابل توجه مقاومت می کند. بنابراین پنج برابر قوی تر از شیشه معمولی است. شفاف است و می توان از آن به عنوان یک واحد لعابدار کلاسیک مانند پنجره، پنجره فرانسوی یا ویترین بزرگ استفاده کرد.


 

شیشه سکوریت

 

بررسی تفاوت ها و شباهت های شیشه سکوریت و لمینت
شیشه سکوریت، شیشه ای است که طراحی آن در صورت شکستن، برای ایمنی افراد نزدیک به فاجعه، خرده های خطرناکی ایجاد نمی کند و آنها را می توان سکوریت یا لمینت کرد. اگرچه شیشه های لمینت در خانه ها محبوبیت بیشتری دارند.
در جایی که شیشه سکوریت به جلوگیری از صدمات در صورت ضربه و شکستگی کمک می کند، شیشه لمینت از دو ورقه شیشه همراه با یک فیلم مصنوعی بسیار مقاوم، شفاف و چسبنده تشکیل شده است. در اکثر موارد، فیلم مورد استفاده فیلم PVC (برای پلی وینیل بوتیرال) است. اگر شکسته شود، خرده ها با استحکام کافی برای بسته نگه داشتن پنجره به فیلم می چسبند. این ویژگی امنیت اضافی و همچنین حفظ استفاده از لعاب تا زمان تعویض را فراهم می کند.

چگونه با انواع پارتیشن شیشه ای فضای خود را زیبا تر کنیم؟

انتخاب نوع شیشه و ضخامت شیشه لمینت به شرایط و محل نصب بستگی دارد. به عنوان مثال، برای نرده هایی که خطر ریزش خرده ها در خیابان وجود دارد، شیشه های لمینت اجباری است. در صورت شکستن، از هم نمی پاشد، تراشه های خطرناکی ایجاد نمی کند و محافظت از افراد را در صورت سقوط تضمین می کند. در برابر پرتاب شدن توسط اشیا یا سنگ مقاومت می کند و شیشه های شکسته را روی لایه چسب خود نگه می دارد تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کند. عموما به عنوان شیشه ایمنی استفاده می شود و در ساخت نرده نیز استفاده می شود.
شیشه لمینت همچنین طیف مکملی را بر اساس استفاده و تقویت فیلم PVB (پلی وینیل بوتیرال) ارائه می دهد. بنابراین می تواند به عنوان یک فیلتر UV از سرنشینان محافظت کند.
شیشه های لمینت را می توان به عنوان شیشه های مقاوم در برابر سرقت نیز تولید کرد. همه این ویژگی ها بسته به نوع شیشه لمینت انتخابی قابل ترکیب هستند و ایمنی کالا و افراد را تضمین می کنند. بنابراین می توان یک شیشه مقاوم در برابر سرقت کامل با فیلمی برای عایق صدا و کاهش سرعت ورود اشعه ماوراء بنفش بدون تغییر ضخامت پنجره داشت، به طوری که فیلم به طور متوسط 0.38 میلی متر ضخامت داشته باشد.
مونتاژ شیشه های لمینت شده نیز عایق صوتی و حرارتی عالی را ارائه می دهد. در نهایت، به طور گسترده ای قابل تنظیم است و با تمام پروژه های شما سازگار است.

آیا استفاده از درب ضد حریق برای ایمنی ساختمان اجباری است؟

سخن پایانی
اکنون شما با مطالعه مطالب ارائه شده بهتر می توانید تصمیم بگیرید که برای نیاز خود، چه شیشه ای را خریداری نمایید.

 
بررسی تفاوت ها و شباهت های شیشه سکوریت و لمینت

تاریخ درج: 1401.07.18

151

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook