آیا می دانید چه معیارهایی برای انتخاب شیشه دو جداره وجود دارد؟

چاپ صفحه

آیا می دانید چه معیارهایی برای انتخاب شیشه دو جداره وجود دارد؟ شیشه های دوجداره یکی از محصولاتی است که امروزه در بازار توانسته است جایگاه بالایی را در میان سایر شیشه ها پیدا کند و بین افراد محبوب شود. برای اینکه بتوان شیشه دو جداره را انتخاب کرد نیاز به دانستن معیارهایی است تا با توجه به آن معیارها، از مزایای شیشه های دوجداره بهره بگیریم. با من همراه باشید تا در این مقاله به بررسی معیارهای مناسب بپردازیم.
شیشه دوجداره یعنی چی؟
شیشه دوجداره یک عنصر ساختمانی متشکل از دو جداره است که در آن حفره بین شیشه ها به عنوان عایق حرارتی عمل می کند. واحدهای شیشه ای عایق دو جداره در حال حاضر در ساختمان های جدید و یا در هنگام تعویض پنجره ها در ساختمان های قدیمی معمول هستند. ... اصطلاح لعاب عایق به سیستم های پنجره ای اطلاق می شود که یک واحد لعاب پیچیده و کاربردی را تشکیل می دهند و حداقل از دو جداره تشکیل شده اند. 
شیشه دوجداره چگونه ساخته می شود؟
عملکرد اصلی شیشه های دوجداره، عایق حرارتی است که برای پنجره ها درهای فرانسوی مناسب است. لعاب عایق شامل 2 ورقه شیشه (در مورد شیشه دو جداره) یا 3 ورقه (سه جداره) است که توسط یک فضای هوا  یا گاز (عمدتا آرگون) از هم جدا شده اند، که این گاز دارای خواص عایق بیشتری نسبت به هوا است و بنابراین حرارت را بیشتر به حداقل می رساند. هرچه خلاء بین 2 جداره عریض تر باشد، شیشه دوجداره عایق تر خواهد بود، زیرا اسپیسر به عنوان یک تیغه عایق عمل می کند. ضخامت آنها 6 تا 20 میلی متر است که بیشترین استفاده از آنها 12 و 15 میلی متر است. و آنهایی که از پلاستیک ساخته شده اند اکیداً توصیه می شوند زیرا اتلاف گرمای محاسبه شده در کل پنجره را بیشتر کاهش می دهند.

چگونه با انواع پارتیشن شیشه ای فضای خود را زیبا تر کنیم؟

آیا ضخامت شیشه تاثیری در عایق دارد؟
عایق ایده آل، عایقی است که به شما امکان می دهد ورود گرما را تا حد امکان هوشمندانه تنظیم کنید. بنابراین یک شیشه ضخیم تر بهتر از ترکیب دو شیشه نازک تر که توسط یک لایه گاز جدا شده اند محافظت نمی کند.
باید توجه داشت که تمام شیشه های دو جداره عایق را بهبود می بخشد. به هیچ وجه از نصب کرکره ها و پرده هایی که به خصوص در شب مکمل حفظ گرما در زمستان هستند جلوگیری نمی کند.

شیشه دوجداره یعنی چی؟

 

چه معیارهایی برای انتخاب شیشه دوجداره وجود دارد؟
محدوده جغرافیایی و مکانی که شیشه دوجداره بر روی ساختمان خواهد داشت
منطقه جغرافیایی
 ترکیب شیشه دوجداره بسته به محل قرارگیری شیشه دوجداره در ساختمان متفاوت خواهد بود. اگر در وجه شمالی شیشه دوجداره در نظر گرفته شود، کارایی متفاوتی نسبت به نمای جنوبی که آفتاب‌گیرتر است، دارد. اگر پنجره در طبقه همکف طبقات بالا باشد، ترکیب شیشه دوجداره نیز متفاوت خواهد بود (هرچه از طبقات بالاتر بروید، تنش های جوی بیشتر می شود و شیشه ها باید بیشتر سازگار شوند).
روشنایی
انتقال نور ضروری است، به خصوص در زمستان که روزها کوتاهتر می شوند. به همین دلیل است که استفاده از شیشه های دوجداره را توصیه می کنیم.
صدا
شیشه دوجداره فقط برای عایق حرارتی در نظر گرفته نشده است، بلکه می توان از آن برای عایق صوتی بهتر استفاده کرد. شیشه دوم در شیشه دوجداره که به آن لمینت گفته می شود، توسط یک فیلم با خاصیت آکوستیک به هم چسبانده می شود. این فیلم کاملا نامرئی است و مانع ورود صدا به محیط داخل خواهد شد.
امنیت
امنیت به طور کلی ملاک انتخاب نیست. با این حال، شیشه های دو جداره ساخته شده از شیشه چند لایه می توانند به عنوان شیشه ایمنی صلاحیت نصب در ساختمان را داشته باشند.

معیار انتخاب شیشه دوجداره

 

یکی از مزایای درب اتوماتیک شیشه ای جلوگیری از اتلاف انرژی است.

شیشه دوجداره را در قاب موجود نصب کنید
اگر می خواهید شیشه دوجداره جدید خود را در یک قاب از قبل نصب شده (در مورد بازسازی) نصب کنید، فقط باید ابعاد زیر را در نظر بگیرید:
ارتفاع قاب
عرض قاب
ابعاد قاب، یعنی ابعاد فضایی که شیشه دوجداره جدید در آن تعبیه می شود. ابعاد است که حداکثر ضخامت شیشه دوجداره شما را تعیین می کند که نباید از عرض مشخص شده بیشتر شود (فراموش نکنید ضخامت چسب را در نظر بگیرید). این ضخامت هر لنز و ضخامت اسپیسر شما را تعیین می‌کند. مگر اینکه خود را به اندازه کافی مجرب بدانید، در تأیید انتخاب خود با مشورت متخصص مجرب که تصمیم شما را تأیید می‌کند یا به یک روش منطقی‌تر که می گوید تردید نکنید و آن را انجام دهید.

از کرکره برقی شفاف می توان به عنوان پارتیشن متحرک نیز استفاده کرد و ضد حریق هستند.
سخن پایانی
امیدوارم مطالب ارائه شده برای شما دوست عزیز مفید واقع شده باشد. اگر قصد خرید شیشه های دو جداره دارید می توانید از طریق همین سایت اقدام نمایید.

 
آیا می دانید چه معیارهایی برای انتخاب شیشه دو جداره وجود دارد؟

تاریخ درج: 1401.07.18

104

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook