انواع شیشه های هوشمند

چاپ صفحه

 

آیا می خواهید شیشه های خود را تعویض کنید، آیا از طرفداران فناوری های جدید هستید؟ آیا تا به حال به شیشه های هوشمند فکر کرده اید؟ آیا می خواهید خانه خود را تا حد امکان از نظر انرژی خودکفا کنید؟ آیا بودجه مناسبی دارید؟ شیشه های هوشمند از آفتاب محافظت می‌کنند در حالی که گرمای داخل را بازیابی می‌کنند، که در زمستان عالی است. شما می توانید بسته به دما رنگ را تغییر دهید. شفافیت شیشه با توجه به نور تکامل می‌یابد تا زمانی که مات کامل شود. اصول هر نوع شیشه را کشف کنید تا در انتخاب پنجره به شما کمک کند. در مقالات قبلی در مورد شیشه های هوشمند، کاربرد و مزایای آن مطالبی را ارائه دادم. در این مقاله می خواهم به معرفی انواع شیشه های هوشمند بپردازم.

 

 

شیشه هوشمند 
شیشه هوشمند، نوعی لعاب مجهز به عملکردهای تکنولوژیکی است که به عنوان مثال به آن امکان تغییر رنگ بسته به شرایط را می دهد. به لطف این ویژگی ها، با این عملکرد می تواند راحتی بیشتری را برای اتاق های شما به ارمغان بیاورد. با این حال، انواع دیگری از شیشه هوشمند وجود دارد که در ادامه خواهیم گفت.
معرفی انواع شیشه های هوشمند
در زیر به معرفی انواع شیشه های هوشمند می پردازم تا شما با شناخت بیشتری اقدام به خرید شیشه مورد نظر خود نمایید.
شیشه رنگی
این نوع شیشه رنگی، بسته به درجه تابش نور خورشید به طور فعال تغییر رنگ می دهد. این شیشه در هنرستان ها، اتاق های جلسات و ساختمان های اداری بسیار محبوب است. 
شیشه ترموکرومیک
این نوع شیشه، شامل کریستال های مایع است که بین دو لایه شیشه لیز خورده یا به لعاب چسبانده شده است. کریستال ها در دمای اتاق واکنش نشان می دهند و بر این اساس مات می شوند.
شیشه الکتروکرومیک
این شیشه از روی هم قرار گرفتن لایه های عایق و رسانا تشکیل شده است. در معرض یک پالس الکتریکی با ولتاژ بسیار پایین بین الکترودهایی که لایه رسانای آن را تشکیل می دهند، قرار می گیرد. با هر دو سطح گرما و نور سازگار است. این نوع شیشه را می توان به صورت دستی و همچنین خودکار فعال کرد.
شیشه ترموکرومیک
این شیشه تقریبا بلافاصله به تفاوت دما واکنش نشان می دهد. از یک سطح پوشیده شده با یک لایه آلی (پلاستیک گرما سخت) یا معدنی (اکسید فلز) تشکیل شده است. در اتاقی با پنجره‌های بزرگ نصب می‌شود، در صورت دماهای بالا به ‌طور خودکار تاریک می‌شود، بنابراین تأثیر آن‌ها بر فضاهای شما محدود می‌شود.
شیشه های مات کننده
این نوع شیشه، به شما امکان می دهد اتاق خود را به یک فضای بسته تبدیل کنید. این از کریستال های مایع ساخته شده است، که می توانند تراز شوند و لعاب را مات کنند. در چند ثانیه به فرمان شما واکنش نشان می‌دهد، این شیشه همچنان به مقدار خوبی از نور اجازه عبور می‌دهد. شیشه مات، همچنین در حمام ها استفاده می شود و به عنوان یک جایگزین عالی، هم از نظر فنی و هم طراحی، برای پرده های کلاسیک به شمار می آید. البته توجه داشته باشید که قیمت خرید آن بالا است.

 

 

شیشه حرارتی
شیشه حرارتی باعث ترکیب نور طبیعی و گرمایشی می شود. با شیشه حرارتی، آلیاژ هوشمندانه شیشه عایق و یک لایه رسانای الکتریکی امکان پذیر است. به طور مشخص، شیشه دو جداره از لایه ای عبور می کند که تحت تأثیر یک ضربه الکتریکی گرما تولید می کند و یک لایه نازک گاز در شیشه، اتلاف حرارت را محدود می کند. این شیشه به ویژه در شیشه های جلو و آینه های ضد یخ زدگی استفاده می شود. با این حال، این شیشه ها را می توان در مکان های خاصی نیز نصب کرد، به ویژه در هتل ها، سالن های ورزشی و.... . مکان هایی که رطوبت محیط می تواند بالا باشد این نوع شیشه، گزینه عالی برای نصب می باشد.
شیشه فتوولتائیک
تولید برق و در عین حال لذت بردن از نور زیبا در اتاق های خود اکنون با شیشه های فتوولتائیک امکان پذیر است. این یکی از پیشرفته ترین نوآوری ها در شیشه های هوشمند است که شما می توانید با نصب آن از این مزایا بهره مند گردید.

سخن پایانی
همانطور که در بالا گفته شد بسته به نیاز شما ، انواع مختلفی از شیشه های هوشمند وجود دارد که شما می توانید برای خرید از همین جا اقدام نمایید.

 
انواع شیشه های هوشمند

تاریخ درج: 1401.05.23

361

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook