انواع درب های اتوماتیک شیشه ای

چاپ صفحه

انواع مختلفی از درها با اهداف مختلف وجود دارد. درها عمدتا با موادی که از آنها ساخته شده اند تعریف می شوند. همچنین طبقه بندی درب به دلیل مکانیسم و کاربری متفاوت است. در این مقاله قصد دارم به معرفی انواع درب های اتوماتیک شیشه ای بپرازدم. تا انتها با من همراه باشید تا با این درب های مدرن آشنا شوید.
تکنولوژی درب های اتوماتیک
درب های اتوماتیک شیشه ای توسط سنسورها عمل می کنند. حسگرها، چیزهایی را حس می کنند. انواع مختلفی از حسگرها وجود دارند که می توانند انواع مختلفی از چیزها مانند صدا، نور، وزن و حرکت را حس کنند. سایر درب های اتوماتیک با سنسورهای نوری یا حرکتی کار می کنند. این سنسورها ممکن است بالای مجموعه ای از درب های اتوماتیک نصب شوند یا در بالا یا کناره های چارچوب درب های اتوماتیک ساخته شوند.
هنگامی که این حسگرهای نوری یا حرکتی حرکت را در نزدیکی حس می کنند، درهای اتوماتیک را باز و سپس بسته می کنند. به همین دلیل است که وقتی به درب های اتوماتیک نزدیک می شوید، به محض نزدیک شدن، به اندازه کافی برای فعال کردن سنسورها باز می شوند. این درب ها به گرد و غبار بسیار حساس هستند، حتی قسمت کوچکی از آن باعث عدم قفل شدن آن می شود.

 

 

 

ویژگی درب های اتوماتیک
سهولت دسترسی و ایمنی دو عامل مهمی است که تقاضای آن را فراهم می کند. برنامه های کاربردی تخصصی در تنظیمات صنعتی و ساختمان های تجاری، داستان رشد این بخش از بازار را هدایت می کنند. درب اتوماتیک در مکان های مختلف مانند فضاهای مسکونی و تجاری، بیمارستان ها و غیره کاربرد دارد. سهولت کار، حفظ امنیت، سریع و دقیق، بدون کابل، و موارد دیگر باعث افزایش تقاضا می شود. درب‌های اتوماتیک بیمارستان امکان حرکت راحت را برای اپراتورهای ویلچر فراهم می‌کند، همچنین می‌توان از آن‌ها برای ایمن‌سازی منطقه خاصی در آزمایشگاه‌های علمی و بیمارستان‌ها استفاده کرد. علاوه بر این، افزایش ساخت و ساز مراکز خرید، فرودگاه‌های با فناوری پیشرفته، هتل‌های بزرگ و ..... منجر به رشد بازار درب‌های اتوماتیک شده است.

انواع درب اتوماتیک
درب های کشویی اتوماتیک
این درب ها معمولا برای ترافیک دو طرفه یا جهت دار استفاده می شوند. درب کشویی با کشویی موازی با دیوار به صورت ضربدری باز می شود و دارای مکانیزم افقی می باشد و به مردم اجازه می دهد هم وارد شوند و هم خارج شوند. درب های اتوماتیک کشویی در پیکربندی های کشویی تلسکوپی، کشویی دو قسمتی و تک کشویی موجود هستند. معمولا اینها به صورت بسته بندی کامل عرضه می شوند و می توانند روی سطح نصب شوند یا در بالای آن پنهان شوند. 
درب های اتوماتیک متحرک
این درب ها معمولا جهت دار هستند و برای عبور باریک چه در داخل و چه در خارج استفاده می شوند. آنها را می توان به عنوان بالا یا روی سطح برای استفاده از فشار و کشش نصب کرد.

 

 

 

درب های تاشو اتوماتیک
این درها به دو صورت دو تایی یا تک تاشو عرضه می شوند و عابران پیاده می توانند از طریق همان دهانه در هر جهت حرکت کنند. برخلاف درب‌های اتوماتیک کشویی معمولی، درب‌های اتوماتیک تاشو به شما احساس آزادی می‌دهند، این نوع درب ها، درست به عقب تا می‌شوند و فضای بیشتری به ورودی شما می‌دهند.
درهای چرخان
درب چرخشی یک تکنیک ساده و آسان است. ایننوع درب ها، عمدتا یک مانع چرخشی است که ورودی اتاق یا ساختمان یا وسیله نقلیه را می بندد. گاهی اوقات می تواند در هر دو جهت باز شود. این درب ها در مناطقی استفاده می شوند که تعداد زیادی از افراد در آن تردد می کنند زیرا به افراد اجازه می دهند همزمان وارد و خارج شوند. بنابراین، درها از بادهای سرد یا گرم جلوگیری می کنند و از صرفه جویی قابل توجهی در انرژی اطمینان حاصل می کنند، بنابراین مقرون به صرفه هستند.
درب های گردان
از آنجایی که برای ترافیک یک طرفه طراحی شده است، می توان از آن به عنوان یک وسیله امنیتی برای محدود کردن ورود به یک شخص خاص استفاده کرد. درب گردان با جلوگیری از سر و صدای خیابان و بخار آب و هوای داخلی راحت را حفظ می کند. این درب علیرغم فرکانس های بالای مکانیزم به طور قابل اعتماد و ایمن عمل می کند.
سخن پایانی
درب های اتوماتیک شیشه ای در ابعاد و اشکال مختلفی موجود می باشد که شما می توانید با ورود به بخش محصولات سایت، از آنها دیدن نمایید و سپس اقدام به خرید نمایید. 

  
انواع درب های اتوماتیک شیشه ای

تاریخ درج: 1401.05.23

355

0

این خبر را به اشتراک بگذارید

facebook